امیرعبداللهیان وارد تانزانیا شد – ایرنا

وی بیان کرد: در رابطه با نسبت رشد روابط اقتصادی و تجاری ما با این کشورها، گفت‌وگو و مذاکراتی صورت گرفته و من می‌خواهم به سفر گذشته هیات عالیرتبه و بزرگ اقتصادی کشور موریس به تهران اشاره کنم، این سفر،  بسیار خوب بود و مذاکرات خوبی نیز در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، کشاورزی و شیلات و اتاق‌های بازرگانی انجام و اسناد خوبی هم امضا شد. ما در استمرار همین روند امروز شاهد آغاز سفر آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به دو کشور آفریقایی مالی و تانزانیا و در ادامه به جمهوری متحد با تانزانیا، زنگبار خواهیم بود.

وی در اولین مقصد خود وارد باماکو پایتخت مالی شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه 31 مرداد برای نخستین بار به آفریقا سفر کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه پیشتر درباره سفر امیرعبداللهیان به آفریقا گفت: آفریقا حوزه بسیار مهمی است و گسترش روابط جمهوری اسلامی با این حوزه همواره از اولویت‌های دولت‌ جمهوری اسلامی از گذشته تا کنون بوده است، دولت سیزدهم درباره این موضوع و گسترش روابط با حوزه آفریقا اهتمام و توجه ویژه‌تری دارد و خوشبختانه ما شاهد تحولات مثبتی در ماه‌های گذشته در روابطمان با این حوزه بوده‌ایم.

امیرعبداللهیان همچنین ادامه سفر آفریفایی خود، چهارشنبه شب وارد تانزانیا شد.


سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: این سفر  هم در راستای سیاست خارجی جمهوری اسلامی و هم مبتنی بر تاکیدات آیت‌الله رئیسی رئیس جمهوری مبنی بر توجه به آفریقا و ظرفیت‌های این حوزه است تا زمینه‌ای فراهم شود که روابط ما با کشورهای هدف این سفر در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی و تجاری گسترش پیدا کند.



منبع