امیرعبداللهیان مداخله کشورهای غربی در امور داخلی ایران را محکوم کرد

امیرعبداللهیان با اشاره به آخرین تحولات در زمینه برجام گفت: چنانچه دولت آمریکا اراده ای برای اتخاذ تصمیم داشته باشد، حصول توافق دور از دسترس نخواهد بود اما آمریکا تاکنون قادر به اتخاذ تصمیم واقع بینانه نبوده است. ما میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد دیپلماسی به خوبی کار می‌کند.

وزیر خارجه کوبا  نیز در این ملاقات بر عزم و اراده رهبری کشور متبوعش برای توسعه مناسبات با ایران تاکید کرد. همچنین ضمن حمایت از افزایش تماس‌ها و سفرها، وی با دعوت از وزیر امور خارجه برای سفر به هاوانا و گفتگو در خصوص گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای، بر موضع حمایتی کشورش از ایران در تعمیق بخشیدن به همکاری‌ها در حوزه‌های گوناگون و مسایل  منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.



منبع

امیرعبداللهیان با مرور آخرین روند تحولات در روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست کوبا خصوصا در زمینه همکاری تولید واکسن بر لزوم پیگیری و اجرای تمامی توافقات فیمابین تاکید کرد.  

وزیر امور خارجه اقدام کشورهای غربی در توسل به شیوه های گوناگون برای مداخله در امور داخلی کشورها از جمله ایران و کوبا به بهانه‌های مختلف و تحریک احساسات مردم را محکوم کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران مهارت لازم را در مهار و مقابله با این گونه مداخله‌گری خارجی و سوء استفاده از احساسات مردمی دارد.

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی، حسین امیرعبداللهیان روز دوشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک با برونو رودریگز وزیرخارجه کوبا ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فی مابین از جمله مناسبات دوجانبه، تحولات بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.