امیرعبداللهیان: حکم صادره دادگاه سوئد برای حمید نوری فاقد وجاهت قانونی است

امیرعبداللهیان حکم صادره از سوی دادگاه سوئد برای حمید نوری را فاقد هرگونه وجاهت و صلاحیت قانونی دانست و اظهار کرد: نباید اجازه داد طرفی ثالث در راستای منافع گروهی و یا سیاسی خود بر روابط تاریخی و عمیق دوکشور تاثیر سوء بگذارند.

وزیر امور خارجه سوئد هم در این دیدار با اشاره به وجود روح قانون و رویه‌های مستقل صدور حکم در میان دستگاه‌های قضایی کشورهای مختلف گفت: استمرار مشورت میان وزرای خارجه در این زمینه به درک مشترک از موضوعات کنسولی از جمله تجدید نظر در برخی پرونده ها کمک خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در این دیدار ابراز امیدواری کرد، روابط دیرینه دو کشور با تلاش‌های متقابل شاهد توسعه بیش از پیش در زمینه‌های گوناگون باشد.

طرفین در این دیدار بر تداوم مشورت‌های سیاسی بین دو کشور در سطوح مختلف تاکید کردند.

در این دیدار همچنین آخرین موضوعات دوجانبه و زمینه‌های همکاری مشترک مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی، امیرعبداللهیان که همراه آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران برای شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، همچنان در این شهر به سر می‌برد تا دیپلماسی فعال دولت سیزدهم را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل ادامه دهد.



منبع به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عصر جمعه با «آن لینده» وزیر امور خارجه سوئد در نیویورک دیدار و درباره مسائل مهم دوجانبه و موضوعات کنسولی فیمابین تبادل نظر کرد.