امیرعبداللهیان: توسعه همکاری‌ها با بولیوی مورد توجه ایران است

” فردی مامانی ماچاکا” معاون وزیر روابط خارجی بولیوی هم در این دیدار ضمن مفید دانستن این سفر در آشنایی با ظرفیت‌های بالای جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم همکاری و همبستگی دو کشور برای تقویت چندجانبه گرایی و تقویت صلح و امنیت بین المللی تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه آژانس خبری سیاست خارجی، معاون وزیر خارجه بولیوی و هیأت همراه که برای برگزاری اولین کمیسیون مشترک اقتصادی و چهارمین نشست رایزنی‌های سیاسی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده‌اند، با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد.

در این دیدار، امیرعبداللهیان با اشاره به اهمیت روابط ایران و آمریکای جنوبی اظهار داشت، توسعه همکاری‌ها با بولیوی مورد توجه و اهتمام جمهوری اسلامی ایران است.

وی همچنین توانمندی و ظرفیت‌های بالای ایران در حوزه‌های صنعتی، علمی، فناوری و پزشکی را چشمگیر توصیف و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را فرصت مهمی در توسعه مناسبات دو کشور دانست.



منبع

وزیر امور خارجه آمادگی بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط اقتصادی با بولیوی، اجرای پروژه‌های زیر ساختی در این کشور، صدور خدمات فنی و مهندسی به بولیوی و نیز افزایش تجارت دو جانبه در حوزه‌های مورد علاقه از جمله کشاورزی را اعلام کرد.