امیرعبداللهیان با ایرانیان مقیم ایتالیا دیدار کرد

در این مراسم سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم با ارائه توضیحاتی در مورد ایرانیان مقیم، گفت: علاوه بر ۲۸ هزار ایرانی مقیم ایتالیا، تعداد ۸ هزار نفر از دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های مهم این کشور مشغول به تحصیل هستند که مجموعاً در ایتالیا از بهترین‌ها شناخته می‌شوند.

وزیر امور خارجه همچنین به راه اندازی آزمایشی سامانه صدور کارت ملی – که فرآیندی پیچیده دارد – در برخی از سفارتخانه‌ها از جمله سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا اشاره و در خاتمه آمادگی خود را برای دریافت هرگونه نظر و انتقاد و پیشنهادی از طریق سامانه‌های در دسترس وزارت متبوع اعلام کرد.

به گزارش بامداد سه‌شنبه آژانس خبری سیاست خارجی، در این مراسم که با حضور ده‌ها ایرانی مقیم ایتالیا برگزار شد، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک اعیاد مبارک قربان و غدیر، به اهتمام ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران برای رفع مشکلات ایرانیان مقیم و تشکیل ستاد ایرانیان خارج از کشور با حضور کلیه مسئولان دستگاه‌های ذیربط اشاره کردند.

امیرعبداللهیان در این دیدار همچنین به راه اندازی سیستم جدیدی که برای ایرانیان تنظیم شده و با مراجعه به آن می‌توانند مشکلات خود را مطرح و برخی از خدمات ویژه را دریافت کنند اشاره کرد و گفت: از جمله خدمات جدیدی که در نظر گرفته شده سامانه پرسمان تردد در خصوص ورود ایرانیان مقیم خارج و افراد دو تابعیتی و استعلام در خصوص وضعیت آنها بوده است.

سفیر ایران همچنین اهتمام سفارت در بخش کنسولی برای رسیدگی به رفع مشکلات ایرانیان با کمک ادارات مرکزی وزارت امور خارجه کشورمان را مورد تاکید قرار داد.

در این نشست همچنین برخی از ایرانیان پرسش‌های خود را مطرح کردند. موضوعاتی از جمله صدور گواهینامه ایتالیایی برای ایرانیان و همچنین عبور و ورود به کشور و برخی از فعالیت‌های فرهنگی از جمله پرسش و نکات حضار ایرانی مقیم ایتالیا در این نشست بود.



منبع