امیرعبداللهیان: ایران ۱۰۰ هزار دوز واکسن برکت به مالی هدیه داد

وی اضافه کرد: معتقدیم افق‌های روشنی پیش روی دو کشور در زمینه‌های تجاری و اقتصادی قرار داد و دو طرف باید تلاش کنیم از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم. 

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: خرسندم که پس از حدود ۶ماه از توافق اینجانب و همکارم آقای عبدالله در تهران و توافقی که درخصوص سرعت بخشیدن و شتاب دادن به همکاری‌های همه‌جانبه بخش‌های خصوصی، دولتی و همکاری‌های متنوع در زمینه‌های علم و فناوری، گردشگری، بهداشت و درمان داشتیم، این موضوع در فرمت و مکانیزم دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اراده عالی ایران همواره بر تداوم و توسعه روابط با همکاری کشور دوست و برادر کشور مالی بنا شده است و اصول ما بر دوستی، همکاری و منافع مشترک اقتصادی استوار است و این روابط می‌تواند موثر باشد.

امیرعبداللهیان بیان کرد: دولت آیت‌الله رئیسی روابط تاریخی و دوستانه با کشور مهم و تمدنی مالی و اهتمام جدی برای توسعه روابط را در دستورکار قرار داده است و همکاران من در وزارت خارجه و سایر وزارتخانه‌های ایران و در بخش خصوصی برنامه جدی برای توسعه مناسبات با کشور مالی را در دستورکار خود قرار دادند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ما دیروز یکصد هزار دوز واکسن برکت را به مردم و کشور مالی تقدیم کردیم.

وی با بیان اینکه روابط ایران و مالی می‌تواند از بنیانی محکم برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: حضور و فعالیت موسسات ایرانی از جمله مرکز درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، کلینیک ایرانی و برخی مراکز آموزشی به مدت چندین دهه نشانه‌ای از اراده جدی تاریخی ایران برای ایفای نقش سازنده در برنامه توسعه انسانی و کمک به تقویت بخش بهداشت مالی و همکاری‌های دانشگاهی، علمی و فناوری است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: خوشبختانه روابط دو کشور دارای ظرفیت‌های فراوانی است که با توجه به ویژگی تکمیل کنندگی نیازها توسعه پیوندهای موجود را در دستورکار مشترک ما قرار داده است. 

وزیر امور خارجه کشورمان عنوان کرد: خوشبختانه برخی از این ایده‌ها در ماه‌های گذشته و سال‌های قبل عملی شده است اما امیدواریم با شیبی تند و جهشی جدی در هفته‌ها و ماه‌های آینده شاهد عملیاتی شدن ایده‌های متنوع در همکاری بخش‌های خصوصی و دولتی ایران و مالی باشیم. 

به گزارش خبرنگار اعزامی سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی از آفریقا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در اولین کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و مالی که دقایقی پیش در محل وزارت امور خارجه این کشور با حضور وزرای خارجه دو کشور و فعالان اقتصادی و تجار برگزار شد، گفت: مراتب تشکر خود را از حضور در نشست کمیسیون مشترک ایران و مالی ابراز می‌دارم.

امیر عبداللهیان در ادامه گفت: قدمت تولید واکسن در ایران بیش از یک قرن دارد. ما پنج شرکت ایرانی را داشتیم که پنج واکسن را تولید کردیم.واکسن برکت هم امروز به مالی هدیه شد.



منبع