امیرعبداللهیان: امنیت ارمنستان را امنیت خومان می‌دانیم

وی با اشاره به اینکه مسیری که در طول ۳۰ سال گذشته در روابط دوجانبه پشت‌سر گذاشتیم استراتژیک است، گفت: اطمینان دارم از این به بعد تلاش‌های زیادی برای روابط مفید و سودمند به عمل خواهد آمد.

وزیر خارجه ارمنستان با اشار به آمادگی ایران برای گشایش سرکنسولگری در تبریز، از عزم و اراده کشورش برای انجام این کار خبر داد و تصریح کرد: ایران همیشه شریک ارمنستان بوده و خواهد بود و همکاری‌های ما در حوزه سیاسی، اقتصادی، انرژی و همکاری حمل‌ونقل است که امید دارم با این افتتاحیه بیش از بیش گسترش یافته و موجب تماس بیشتر میان ملت ایران و ارمنستان، شاخص روابط گرم برای دو کشور دوست و کمک به امنیت منطقه شود.

وزیر امور خارجه افزود: برای سرکنسول کشورمان، آقای عابدین که از دیپلمات‌های فعال ایران هستند، آروزی موفقیت دارم و مطمئنم همکارانم در سرکنسولگری در قاپان از حمایت کامل کشور دوست، ارمنستان، برخوردار خواهند بود.

«آرارات میزوریان» وزیر خارجه ارمنستان هم در ‌این مراسم ضمن خوشامدگویی به هیأت ایرانی، گفت: امروز روز مهمی برای روابط تاریخی و دیرینه و حسن همجواری ایران و ارمنستان است و با اطمینان می‌گویم که گشایش سرکنسولگری به ارتقای همکاری‌های دو جانبه و توسعه روابط میان دو کشور کمک می‌کند.

وزیر خارجه ارمنستان ضمن تبریک به سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قاپان تأکید کرد: مطمئن باشید همواره مورد حمایت وزارت خارجه ارمنستان برای مأموریت موفق خود خواهید بود.



منبع

وی در ادامه از آمادگی ایران برای افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز خبر داد و گفت که تصمیم ایران برای تأسیس سرکنسولگری در قاپان، نشان‌دهنده روابط دیرینه میان دو کشور است.

وی افزود: استان سیونیک یکی از کُریدورهای اصلی شمال به جنوب است و ما ارمنستان را یکی از مسیرهای ترانزیت مهم شمال و جنوب می‌دانیم و برای تقویت این مسیر ترانزیتی و گسترش آن و سرعت دادن به حرکت کامیون‌داران و مسافران بیشترین همکاری را با دولت ارمنستان خواهیم داشت.

امیرعبداللهیان با تأکید براینکه ایران امنیت ارمنستان را امنیت خود و منطقه می‌داند، تصریح کرد: سیاست ما به احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی است و همکارانم در سفارت ایران در ایروان تلاش می‌کنند همکاری اقتصادی دو کشور بیش از دو کشور افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی گروه سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی، «حسین امیرعبداللهیان» در آیین افتتاح کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر قاپان جمهوری ارمنستان، گفت: بسیار خرسندم که با تلاش همکاران در وزارت امور خارجه و سفیر ایران در ایروان و همه دیپلمات‌ها در این کشور، شاهد افتتاح سرکنسولگری ایران در قاپان هستیم.

میزوریان: ایران شریک همیشگی ماست