امیرعبداللهیان از مالی به تانزانیا رفت

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در نشست مشترک وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مالی با فعالین اقتصادی و تجاری دو کشور، اظهار کرد: وزرای خارجه دو کشور تلاش و اهتمام ویژه ای برای کمک به بخش خصوصی دارند.

وی یادآور شد: در زمینه همکاری و مبارزه با تروریسم همکاری‌های خوبی داریم و کشور مالی از این موضوع رنج برده و همچنین ایران در این موضوع شهدای زیادی را  تقدیم کرده است و تجربه زیادی در این زمینه دارد.  

امیرعبداللهیان عنوان کرد: وزیر صنعت مالی محمود محمد هم در جمع ما هستند و تلاش دارند به شتاب بخشی به در بخش خصوصی در دو کشور کمک کنند.آمادگی داریم روابط با کشور مالی را در عالی‌ترین سطح قرار دهیم.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: برای روابط دو کشور نقشه راه روشن داریم و این مسئولیت دیپلماتیک ما را سخت‌تر می‌کند و همکارانم در تهران و در مالی کمک خواهند کرد این مناسبات هر چه سریع تر ارتقاء یابد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه مالی هم بهمن ماه سال گذشته به تهران سفر کرده بود.



منبع

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای مالی خود، همکاری با مالی در حوزه‌های اقتصادی، دفاعی و آموزشی را از اولویت‌های دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت که همکاری‌های دو کشور در سازمان های بین المللی از عرصه‌های مهم تعاملات بین دو کشور است.

وی در این نشست همچنین بر ضرورت گسترش تعاملات فعالین اقتصادی – تجاری دو کشور تاکید نموده و از آمادگی وزارت خارجه کشورمان برای ارائه تسهیلات هرچه بیشتر بخش خصوصی جهت فعالیت در این کشور خبر داد.

عبدالله دیوپ و حسین امیرعبداللهیان وزرای خارجه مالی و جمهوری اسلامی ایران پیش از نشست نخستین کمیسیون مشترک ایران و مالی با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی از آفریقا، «حسین امیرعبداللهیان» در نخستین سفر خود به آفریقا، عصر روز دوشنبه عازم مالی شد و در باماکو پایتخت این کشور با مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر امیرعبداللهیان به آفریقا گفته بود: آفریقا حوزه بسیار مهمی است و گسترش روابط جمهوری اسلامی با این حوزه همواره از اولویت‌های دولت‌ جمهوری اسلامی از گذشته تا کنون بوده است، دولت سیزدهم درباره این موضوع و گسترش روابط با حوزه آفریقا اهتمام و توجه ویژه‌تری دارد و خوشبختانه ما شاهد تحولات مثبتی در ماه‌های گذشته در روابطمان با این حوزه بوده‌ایم.

وزیر امور خارجه کشورمان در دومین مقصد خود در این سفر دوره ای، دقایقی پیش عازم تانزانیا شد.