امیرعبداللهیان: ارزیابی ما از گفت وگوهای اخیر دوحه مثبت است

به گزارش بامداد دوشنبه آژانس خبری سیاست خارجی، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و کاترین کولونا وزیر امور خارجه فرانسه درخصوص مهمترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در عرصه دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی به صورت تلفنی گفت‌ وگو و تبادل نظر کردند.

کولونا اظهار داشت: باید از فرصت گفت وگو و مذاکره استفاده کنیم و برای رسیدن به توافقی که مورد رضایت همه طرف‌ها باشد، تلاش کنیم.

وزیر خارجه فرانسه افزود: ما معتقدیم پنجره دیپلماسی همچنان باز است و باید از آن به بهترین شکل استفاده کنیم تا توافق حاصل شود. انجام توافق، بهتر از نداشتن توافق است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به گفت وگوهای رفع تحریم‌ها در وین و دوحه اظهار داشت: ارزیابی ما از گفت وگوهای اخیر دوحه مثبت است اما باید دید طرف آمریکایی چگونه می‌خواهد از فرصت دیپلماسی بهره گیرد. اکنون مسیر دیپلماسی باز است و ما برای رسیدن به نقطه نهایی توافقی خوب و پایدار، جدی و صادق هستیم و همواره در مذاکرات، پیشنهادات و ایده‌های مثبت خود را مطرح کرده‌ایم.

امیرعبداللهیان بر آمادگی کشورمان برای ارتقای سطح همکاری‌ها بر اساس احترام و همکاری متقابل تاکید کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد سفرای جدید دو کشور به زودی فعالیت خود را آغاز کنند تا روند توسعه همکاری‌ها و مناسبات دو کشور بیش از پیش تسریع شود.



منبع

وزیر امور خارجه ایران در ادامه خاطرنشان کرد، طرف آمریکایی‌ بدون رویکرد مبتنی بر ابتکار و پیشرفت در دوحه حضور یافت. معتقدیم نباید جای ابتکار سیاسی را تکرار مواضع قبلی پر کند.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود پایبند بوده و انتظار دارد طرف‌های مقابل نیز به تعهدات خود به درستی عمل کنند.

وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این گفت وگو از وجود روابط خوب بین تهران و پاریس استقبال و بر ضرورت تداوم مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این گفت وگوی تلفنی ضمن تبریک انتصاب کاترین کولونا به عنوان وزیر امور خارجه فرانسه، ابراز امیدواری کرد با تلاش دو طرف، شاهد توسعه مناسبات در عرصه‌های گوناگون باشیم.