اقدام رئیس جمهور در نمایش تصویر سردار سیلمانی در سازمان ملل خواست ملت‌های منطقه بود

وی ادامه داد: این بازرسی های آژانس هم حالت محرمانگی خود را از دست داده است و ما می‌بینیم که به مجرد اینکه کوچکترین بازرسی صورت می‌گیرد قبل از اینکه در اختیار کشورهای عضو شورای حکام قرار دهند، در رسانه‌های بین‌المللی منتشر می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد که بیشتر جنبه رسانه‌ای، تبلیغاتی و عملیات روانی بر ضد فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: بنابراین از مسیر قانونی و دادگاه صالحه باید موضوع ترور این فرمانده شهید پیگیری شود و هم نیروهای مقاومت به نحوی که خودشان می‌دانند و بارها هم اعلام کرده‌اند خونخواه فرماندهان شهید خواهند بود.

این کارشناس سیاسی اظهار داشت: خوشبختانه دانشمندان ایرانی توانستند فتنه آنها را از بین ببرند و اکنون جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای برای فعالیت‌های مسالمت‌آمیز استفاده می‌کند و هیچ چیزی نمی‌تواند مانع از دستیابی ایران به حقوق حقه خودش باشد که رئیس جمهور هم این موضوع را در سازمان ملل متحد مطرح کرد.



منبع

وی در ادامه به مذاکرات هسته ای در دولت قبل اشاره کرد و افزود: حتی در دورانی که برجام امضا شد، غربی‌ها تقریبا همین سیاست را دنبال کردند و دیدیم که باراک اوبا رییس جمهور سابق آمریکا در روزهای پایانی رفتن از قدرت به صراحت اعلام کرد که اگر می‌توانستیم همه پیچ و مهره‌های فعالیت‌های هسته‌ای ایران را باز می‌کردیم اما نتوانستند این کار را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده اعتراف کرد که هیلاری کلینتون (وزیر خارجه اسبق آمریکا) و دموکرات‌ها نقش اصلی در ایجاد تکفیری‌ها، القاعده و داعش داشتند بنابراین کسی که مبارز نخستین با تفکر داعش در منطقه بوده است باید مورد حمایت جامعه جهانی قرار گیرد.

عابدینی تاکید کرد: به نظر می‌رسد ما باید از حقوق حقه خودمان دفاع کنیم که بر اساس آن هر کشوری در دنیا می‌تواند فعایت صلح‌آمیز هسته‌ای از جمله در حوزه‌های انرژی، دارویی و کشاورزی داشته باشد.

راهبرد جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای بدون تغییر است

این کارشناس مسایل بین الملل اظهار داشت: ایران همواره اعلام کرده که هیچ‌گاه دنبال دستیابی به سلاح اتمی نیست زیرا دستیابی به سلاح اتمی در دکترین دفاعی ایران قرار ندارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم به صراحت موضوع حکم حرمت شرعی داشتن سلاح اتمی را مطرح کرده است لذا به لحاظ شرعی هم ایران دنبال اینگونه سلاح‌های کشتار جمعی نیست و حتی در دوران دفاع مقدس هم که غربی‌ها سلاح شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند اما ایران به رغم اینکه این توان را داشت، هرگز به اینگونه سلاح‌ها متوسل نشد.  

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: همه معترف هستند که فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی نقش بی‌بدیلی در مبارزه با تروریسم تکفیری و افراط‌گرایی در غرب آسیا داشته است و همگان می‌دانند که دشمن شماره یک تروریسم در منطقه یعنی گروهک‌های تکفیری و تروریستی، این شهید بزرگوار بوده است.

عابدینی اظهار داشت: طی ۲۰ سال گذشته جمهوری اسلامی همواره تلاش کرده تا حسن نیت خود را ثابت کند. در سال ۱۳۸۲ که موضوع هسته‌ای ایران از یک مساله حقوقی و فنی به یک مساله سیاسی و رسانه‌ای تبدیل شد تاکنون، غربی‌ها و آمریکایی‌ها خواهان توقف کامل و از بین بردن کامل فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران هستند.

عابدینی تصریح کرد: بنابراین خونخواهی حاج قاسم سلمیانی صرفا متعلق به ایران نیست و پیشتر همه گروه‌های مقاومت اسلامی عنوان کرده‌اند که حاج قاسم مربوط و متعلق به همه کشورهای محور مقاومت است.

حسن عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی در ارزیابی خود از سخنرانی رییس جمهور و نشان دادن تصویر سردار سلیمانی در سازمان ملل اظهار داشت: این اقدام را می توان نقطه عطف سفر آیت الله رییسی به سازمان ملل و یک راهبرد برای آینده سیاست خارجی و حق‌طلبی نه فقط جمهوری اسلامی ایران بلکه حق‌طلبی آزایخواهان در نیویورک ارزیابی کرد.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: بر این اساس زمانی که رئیس جمهور نابخرد و ماجراجوی آمریکا یعنی ترامپ دستور حمله به خودرو حامل این فرمانده شهید را صادر می‌کند یعنی از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند و از اینکه گروه‌ تروریستی- تکفیری داعش مضمحل شده نگران بوده و تلاش کرده تا با نخستین شخصی که سبب اضمحلال گروه‌های تکفیری تروریستی شده مبارزه کند.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که سوخت راکتور تحقیقاتی تهران در حال اتمام بود، غربی ها حاضر نشدند به این راکتور سوخت بدهند در حالی که می دانستند این راکتور تحقیقاتی برای بیش از یک میلیون بیمار سرطانی ایزوتوپ دارو تولید می‌کند؛ آنها حتی صادرات این نوع داروها را به ایران تحریم کردند و می‌خواستند در داخل کشور هم این ایزوتوپ‌داروها تامین نشود که این اقدامات خود یک قتل‌عام بر ضد ملت ایران بود.

وی یادآور شد: دو روز بعد از شهادت سردار سلیمانی، پارلمان عراق قانونی را گذراند که باید زمینه اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را فراهم کند و زمانی که همه غرب تلاش کردند تا کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و یمن و سایر کشورها را تجزیه کنند تفکر و اندیشه از حاج قاسم سلیمانی بود که تجزیه کشورهای منطقه مقابله کرد.

عابدینی بیان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند این موضوع را کتمان کند که فرماندهی ژنرال حاج‌قاسم سلیمانی به فتنه جنگ طائفی و جنگ مذهبی که سرویس‌های غربی با حمایت از تکفیری‌ها انجام داده بودند، پایان داد و بنابراین کسانی که در به شهادت رساندن حاج قاسم نقش داشتند، بی‌تردید حامیان اصلی همان تروریست‌ها هستند.

تفکر و اندیشه حاج قاسم سلیمانی مانع از تجزیه کشورهای منطقه شد

عابدینی ادامه داد: بنابراین به نظر می‌رسد نقشی که رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایفا کرد هم خواسته ملت و دولت ایران و هم خواسته همه ملت‌های منطقه بوده است.

این کارشناس مسایل بین الملل ادامه داد: راهبرد آنها این بود که ابتدا باید فعالیت‌های هسته‌ای ایران متوقف شود سپس به عقب برگردد و در مرحله سوم هم کاملا نابود شود اما ملت و دولت ایران دنبال حقوق حقه خود در فعالیت‌های مسالمت‌آمیز هسته‌ای بوده است.

وی درباره سخنان رئیس جمهور در ترسیم سیاست‌ها و مواضع ایران در موضوع هسته‌ای گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران در حوزه هسته‌ای کاملا مشخص است و متاسفانه راهبرد نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان هم مشخص است.

عابدینی اظهار داشت: جمهوری اسلامی الان روی حقوق حقه خود پافشاری می‌کند و در حالی که حدود ۲ درصد از کل فعالیت‌های هسته‌ای دنیا در ایران صورت می‌گیرد، بیش از ۲۵ درصد بازرسی‌ها از فعالیت‌های هسته‌ای آژانس مربوط به ایران است.