اراده ایران و مالی برای دیپلماسی اقتصادی/ ارائه تسهیلات برای فعالیت بخش خصوصی

وزیر صنعت مالی هم در این نشست مشترک گفت:‌ از دولت مالی می‌خواهم تعهد دولت جمهوری مالی برای اینکه فضا و جو را برای همکاری‌های بخش خصوصی با ایران افزایش دهد.اولویت وزارت خارجه مالی ، زمینه سازی فعالیت‌در بخش کشاورزی و مواد غذایی است.

وی ادامه داد: می‌دانم راه ساده نیست و مشکلاتی وجود دارد اما موجب دلسردی نباید شود و ما خواستار گسترش روابط اقتصادی با ایران هستیم و امیدوارم مبادلات خوبی را شروع کنیم و از این فرصت استفاده کنیم.



منبع

به گزارش خبرنگار اعزامی سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی، حسین امیرعبداللهیان در نشست مشترک وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مالی با فعالین اقتصادی و تجاری دو کشور، اظهار کرد: خوشحالم که در جمع شما هستم. دولت‌ها تلاش می‌کنند زمینه را برای فعالیت و کار فعالان بخش خصوصی فراهم کنند.

اراده ایران و مالی برای دیپلماسی اقتصادی/ ارائه تسهیلات برای فعالیت بخش خصوصی

وزیر صنعت مالی گفت: مالی حیات خلوت هیچ کشوری نیست و ما به دنبال مشارکت هستیم و به دنبال مشارکت‌های سیاسی و امنیتی هستیم و همچنین مشارکت اقتصادی و جدید در این زمینه هستیم.

وزیر امور خارجه افزود: لذا فکر می‌کنم سریع‌ترین و فوری‌ترین دستاوردی که می توانیم از این سفر داشته باشیم،فعال کردن بخش خصوصی است.

وزیر صنعت مالی: تلاش مالی برای استفاده از دانش ایران در بهینه‌سازی وضعیت اقتصادی کشور/دیپلماسی اقتصادی را ادامه می‌دهیم

اراده ایران و مالی برای دیپلماسی اقتصادی/ ارائه تسهیلات برای فعالیت بخش خصوصی

وی خاطرنشان کرد: ما بهترین چراگاهها را در کل منطقه جامعه غرب آفریقا داریم و اولین صادر کننده پنبه در کل دنیا هستیم.

وزیر صنعت مالی تصریح کرد: امیدوارم در راستای صحبت من از دانش ایران در بهینه‌سازی وضعیت اقتصادی برخوردار شویم.

وزیر صنعت مالی یادآور شد: وزارتخانه ما از طریق ساختارهایی که تعریف کرده است کاملا در اختیار شما خواهد بود تا مدیریت را تسهیل کند و امور و فعالیت‌های تجاری نیاز به شتاب بخشی دارد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه بنده فقط اشاره به یک یا دو نکته است. پیام من این است که ایران و مالی دو کشور دوست و برادر و به دنبال توسعه همکاری‌های مستحکم هستند و برای اینکه نشان بدهند تنها دیپلماسی سیاسی کافی نیست. ما به دنبال دیپلماسی اقتصادی هستیم.

وی در این نشست بر ضرورت گسترش تعاملات فعالین اقتصادی – تجاری دو کشور تاکید نموده و از آمادگی وزارت خارجه کشورمان برای ارائه تسهیلات هرچه بیشتر بخش خصوصی جهت فعالیت در این کشور خبر داد.

وی عنوان کرد: وزیر صنعت مالی محمود محمد هم در جمع ما هستند و تلاش دارند به شتاب بخشی به در بخش خصوصی در دو کشور کمک کنند.آمادگی داریم روابط با کشور مالی را در عالی‌ترین سطح قرار دهیم.

وزیر صنعت مالی اظهار کرد: از رییس اتاق بازرگانی ایران و مالی هم تشکر می‌کنم. ما می‌دانیم که شاهد حضور بخش‌های مختلف خصوصی از مالی هستیم و بخش‌های خصوصی ما ارتباط زیادی را با بخش‌های خصوصی ایران برقرار کردند.

وزیر صنعت مالی تصریح کرد: صنعتی کردن کشاورزی می‌تواند موجب افزایش فعالیت صنعتی شود.

امیرعبداللهیان بیان کرد: وزرای خارجه دو کشور تلاش و اهتمام ویژه ای برای کمک به بخش خصوصی دارند.

امیرعبداللهیان: آمادگی ایران برای ارائه تسهیلات به بخش خصوصی جهت فعالیت در مالی 

وی بیان کرد: ایران کشوری است با تمدنی دیرینه با تمدن ما و ما در دورانی قدرت اقتصادی محسوب می‌شدیم و این روحیه مشارکت در ما به وجود دارد و به دستاوردهایی رسیدیم.