ادامه ترامپیسم در دولت بایدن/ لزوم اخذ تضمین‌ها در مذاکرات جدی‌تر شد

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، همواره در مذاکرات خواهان تضمین‌های جدی از سوی آمریکا است و هیچ گاه در طول این چندماه اخیر از حق مردم ایران کوتاه نیامده است لذا این اقدام اخیر آمریکا، لزوم اخذ تضمین‌ها در مذاکرات را جدی‌تر می‌کند و تا زمانی که ایالات متحده همه تحریم‌ها را لغو نکند و حسن‌نیت خود را نشان دهند، رسیدن به توافق میسر نیست.



منبع

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسایل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی در مورد تحریم‌های جدید وزارت خزانه داری آمریکا علیه ایران، گفت: واشنگتن مجددا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد که موضوع جدیدی نیست و از زمانی که بایدن وارد کاخ سفید شده است و بازگشت به برجام را مطرح کرده است، همزمان سیاست‌های ترامپ و سایر دولت‌های قبلی ایالات متحده را ادامه داده و تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرده است.

وی ادامه داد: وزارت خزانه داری آمریکا نیز دستور توقیف اموال چند فرد و شرکت در ایران و منطقه خلیج‌فارس را داده است تا از این طریق مانع فعالیت شرکت‌هایی که تحریم‌ها را دور میزنند، بشود.

ابوالفتح تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره ثابت کرده است که به دنبال مذاکره برای لغو تمامی تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی مردم ایران است اما آمریکایی‌ها درست در زمانی که تلاش‌ها برای رفع تحریم‌ها ادامه دارد، با تصویب تحریم‌های جدید به دنبال فشار بر ایران هستند تا در مذاکرات بتوانند امتیازگیری کنند.

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه تحریم‌های جدید آمریکا همزمان با مذاکرات دیپلماتیک به منظور لغو تحریم‌هاست،ادامه داد: آمریکایی‌ها بارها در زمانی که در حال مذاکره با ایران بودند، تحریم‌های جدیدی را اعمال کرده و ادعا کردند که این تحریم‌ها به مذاکرات هسته‌ای ربطی ندارد و به دلیل مسائل موشکی و منطقه ای است لذا به هر طریقی سعی می‌کنند تا ایران راتحت فشار قرار داده و تعهدات بین‌المللی خود را نقض کند.

این کارشناس مسائل آمریکا خاطرنشان کرد: آمریکا همواره تعهدات بین‌المللی خود را در عمل نقض کرده است و جمهوری اسلامی ایران به دلیل این بی‌تعهدی ایالات متحده و فشار حداکثری به مردم ایران، به آمریکا بی اعتماد بوده است و یکی از دلایل طولانی شدن مذاکرات نیز به دلیل همین موضوع است چراکه آمریکا هیچ‌گاه حسن‌نیت خود را در قبال ایران نشان نداده است.