آیت‌الله رئیسی سالگرد استقلال قزاقستان را تبریک گفت

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی، پیش از این ۱۶ دسامبر – ۲۵ آذر – به عنوان روز استقلال این کشور جشن گرفته می شد اما با اصلاحات صورت گرفته در قانون اساسی قزاقستان، از امسال روز ملی این کشور به ۲۵ اکتبر – ۳ آبان – تغییر یافته است.



منبع

رییس جمهور افزود: سفر اینجانب به آستانه برای شرکت در کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا (سیکا) نیز در راستای تاکید بر اهمیت مناسبات منطقه‌ای در جهت تامین صلح و امنیت در آسیا و اعلام پیام دوستی و برادری با دولت و ملت قزاقستان صورت گرفت. اطمینان دارم با اتکا به ظرفیت‌های مطلوب و مشترک دو کشور و توجه به توانمندی‌های موجود در روابط دوجانبه، می‌توان سطح روابط فیمابین را در زمینه‌های مختلف، بیش از پیش گسترش داد.

به گزارش خبرنگار دولت آژانس خبری سیاست خارجی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک فرارسیدن سالگرد استقلال و روز جمهوری قزاقستان به «قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور و ملت این کشور تصریح کرد: در سفر آن‌جناب به تهران و نشست دوجانبه در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند، تفاهمات بسیار خوبی صورت گرفت و همکاران ما با اراده قوی در پی تحقق آن تفاهمات هستند.