آمریکایی‌ها همواره میدان را به ایران باخته‌اند/آلبانی‌نشین‌ها حق طرح ادعای حقوق‌بشری ندارند

وی با اشاره به موضوع اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر در کشور اظهار کرد: موضوع اعتراضاتی که اخیرا به وجود آمد با  اغتشاشات همراه شد. البته معتقدم دولت جمهوری اسلامی باید تدبیر کند و به مطالبات مردمی که از سر برخی خواسته‌ها اعتراض کردند گوش بدهد. این بحث درون‌گفتمانی میان دولت و مردم است که باید شکل بگیرد.

وی یادآور شد:‌ معتقدم این اتفاق درس دیگری برای آمریکایی‌ها است که آنها از توهم بیرون بیایند و بدانند که دیگر کشوری نیستند که هرچه بیان کنند، دنیا گوش کند و به عنوان یک ابرقدرت سیاست‌های خود را از مجاری مختلف دنبال کند. این اتفاق درس عبرت‌آموزی هم برای سایر کشورها بود و آن اینکه خیلی از آمریکا نگران نباشند و تصور نکنند که این کشور ابرقدرتی است که در هر مکانی هر اقدامی که می‌خواهد را انجام بدهد.



منبع

آصفی خاطرنشان کرد: این بار اولی نبود که آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت اقدام کرده و شکست خورده است در گذشته هم در موضوع دیگری این اقدام را انجام داده بود و فقط یک رای آورد و این بار هم ناموفق بود. روسیه و چین هم مخالفت خود را اعلام کردند و مخالفت این دو کشور ریشه در همکاری‌های جدی ایران با روسیه و چین دارد و از این به بعد بیشتر هم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در ماه‌ها و به‌خصوص سال اخیر دشمنی ایالات متحده با جمهوری اسلامی رنگ دیگری گرفت و تشدید شد به این دلیل که همکاری ایران، روسیه و چین موجب نگرانی آمریکا و اروپایی‌ها شد، مقامات اروپایی و آمریکایی اشاره داشتند که همکاری ایران با این دو کشور موجب نگرانی و هراس بیش از پیش آنها شده است و این موضوع را به زبان آوردند و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم در موقعیت‌های مختلف به این موضوع اشاره کرده است.

آصفی بیان کرد: موضوع اوکراین و همکاری‌های دفاعی ما با روسیه که از گذشته هم در زمینه‌های مختلف وجود داشته است اما دستمایه‌ای برای آمریکا شده که علیه ایران موضع‌گیری کنند، و به زعم خودشان فشار وارد کنند. معتقدم این موضوع ریشه در سیاست‌های آمریکا دارد و کاملا روشن است که هر توضیحی هم که داده شود، آن‌ها را قانع نمی‌کند.

آصفی ادامه داد: در کنار این موضوع باید به توفیقاتی که جمهوری اسلامی ایران در منطقه اعم از لبنان و سوریه و این اواخر در عراق به‌دست آورده است اشاره کنیم.  دولتی روی کار آمد که مورد علاقه آمریکا نبود و دنیا اذعان کرد که کاخ سفید در پیشبرد سیاست‌های خود ناموفق بود. زیرا آمریکا به‌دنبال این بود که کاظمی همچنان نخست‌وزیر بماند. این هم موضوع دیگری بود که موجب تحقیر آمریکایی‌ها شد و آنها احساس کردند که در جاهای مختلف همواره میدان را به ایران می‌بازند.

وی درباره نشست هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل عنوان کرد: همپیمانی آمریکا با آلبانی موضوع قابل توجهی است، شرایط ایالات متحده به‌شکلی شده که کشوری مانند آلبانی، بانی موضوعی در شورای امنیت شود. آلبانی با پناه دادن به چندهزار منافقین که براساس اعتراف‌ آنها، دستشان به خون حداقل ۱۷ هزار ایرانی آلوده است که البته آمار ما بیشتر از این تعداد را نشان می‌دهد، نشست برگزار میکند، لذا آلبانی‌نشین‌ها حق طرح ادعای حقوق‌بشری ندارند.

آصفی افزود: آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی کینه جمهوری اسلامی را به دل گرفته‌ است چراکه ایران با وضعیت و موقعیت ژئوپلتیک خود از مدار آمریکا خارج شد و به شکل یک کشور مستقل درآمد لذا دولتمردان آمریکا در مقاطع مختلف دشمنی و کینه خود را نشان دادند.

سفیر اسبق ایران در فرانسه با مضحک خواندن اظهارات و مواضع آلبانی گفت: کشوری که مآمن و خانه امن یکسری تروریست است نمی‌تواند درباره حقوق بشر صحبت کند، ضمن اینکه همپیمانی آمریکا و همراهی آلبانی آن هم با آن حد و اندازه، موضوع قابل تعامل و توجه است.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به توانمندی ایران در دستیابی به سلاح‌های تدافعی یادآور شد: موضوع توانمندی جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به سلاح‌های تدافعی کشور را از گزند حملات خارجی ایمن می‌کند و این موضوع دیگری بود که آمریکایی‌ها را نگران کرد و به موضع انفعال انداخت.

حمیدرضا آصفی، کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی درباره ادعای آمریکا (رابرت مالی) مبنی بر فروش پهپادهای ایرانی به روسیه گفت: آمریکایی‌ها به هیچ چیز قانع نمی‌شوند، آن‌ها رژیمی هستند که از حکومت‌های کودتا حمایت می‌کنند، به کشورهای مختلف اسلحه می‌دهند و در حال حاضر در یمن با اسلحه‌های خود، مردم مظلوم یمن را به خاک و خون می‌کشند.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه افزود: آمریکایی‌ها، اسلحه در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهند و مردم فلسطین و کودک و پیر را ناجوانمردانه به خاک و خون می‌کشند. حمایت‌ آمریکا از همه حکومت‌های دیکتاتور بیشتر از سایر کشورها است و پرونده ایالات متحده در این زمینه روشن است.

سفیر اسبق ایران در فرانسه افزود: اغتشاش موضوع دیگری است و آمریکا آن را دستمایه‌ای برای موضوع مطرح در شورای امنیت کرد. ریشه این اقدام آمریکا به موضوعاتی که اشاره کردم مرتبط بود و البته اتفاقاتی که در داخل افتاد دستمایه‌ای شد که آمریکا این اقدام را انجام دهد.