آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی تایلند ایرانیان تایلند | دراگمد

اختلالات خلقی به خصوص افسردگی اغلب به عنوان علایم ابتدایی بیماری آلزایمر شناخته شده، به طوری که در بیشتر موارد مدت ها قبل از بروز اختلالات شناختی پدیدار می شوند. به تازگی دانشمندان دانشگاه ایندیانا در پژوهشی به بررسی علت پیدایش علایم روانی مانند بی انگیزگی و بی تفاوتی در جریان بیماری آلزایمر پرداختند. در جریان تحقیقات که در مدل های حیوانی انجام شد مشخص گردید این قسمت از مغز مبتلایان دارای گیرنده ای به نام synaptic calcium permeable receptors (CP-AMPARs) می باشد که در افراد سالم وجود ندارد.

این دارو توسط دو شرکت ایزای و بایوژن برای بیمارانی که در مراحل اول بیماری زوال عقل هستند، ساخته شده‌است. تحقیقات پژوهشگران دانشگاه واشنگتن نشان می دهد انجام تمرینات ورزشی می تواند به کاهش میل به غذاهای چرب در افراد دارای رژیم غذایی کمک کند. نتایج نشان داد تجویز ورزش های سنگین به موش هایی که ۳۰ روز تحت رژیم غذایی بودند باعث کاهش آنان نسبت به غذاهای چرب می گردد. تحقیقات پژوهشگران در دانشگاه میسوری نشان می دهد درگیری ریه در مبتلایان به کووید۱۹، خطر بروز دمانس در آینده را افزایش می دهد.

نهمین همایش سراسری بررسی قوانین و مقررات بیمه تامین اجتماعی سال 1401 برگزار می شود

کلیه حقوق این وبگاه متعلق به دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی می‌باشد. محققان سلول‌هایی تولید کرده‌اند که علاوه‌بر قابلیت‌های سلول‌های زنده، توانایی‌های منحصربه‌فرد دیگری دارند که می‌توانند دنیای پزشکی را متحول کنند. محققان اخیراً به این نتیجه رسیده‌اند که هوای سرد، با ایجاد برخی از تغییرات فیزیولوژیکی در بدن ما، احتمال بروز حمله قلبی را افزایش می‌دهد. استرالیا به‌عنوان اولین کشور جهان اعلام کرده است که اکستازی و سیلوسایبین را به‌عنوان دارو به‌رسمیت می شناسد.

تایلند واکسیناسیون سراسری کویید19 را امروز آغاز کرد

سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد جهت تهیه غذای کارکنان خود اقدام به برگزاری مرحله دوم مناقصه عمومی نماید. سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران جهت تهیه غذای کارکنان خود اقدام به برگزاری مرحله سوم مناقصه عمومی می نماید. در این مطالعه محققان اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی MEPS را در بازه زمانی سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. در این مدت سالیانه به طور متوسط ۱۷.۴۷ میلیون نفر مبتلا به افسردگی تشخیص داده شده که حدود ۲سال مورد پیگیری قرار داده شدند. پژوهشگران با استفاده از پرسشنامه استاندارد SF-12 کیفیت زندگی وابسته به سلامتی این افراد را در مدت ۲ ساله مورد بررسی قرار دادند.

نتایج یک تحقیق: گروه خونی ممکن است بر خطر سکته مغزی قبل از ۶۰ سالگی اثر بگذارد

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی تایلند ایرانیان تایلند | دراگمد

هر ساله با سرد شدن هوا در نیم کره شمالی پرندگان مهاجر از مناطق سردسیر سیبری، شمال اروپا و همچنین مناطق گرمسیری از جمله خاورمیانه و شمال آفریقا، به کشور و استان خوزستان اخبار پزشکی برای دانشجویان جدیدالورود مهاجرت می‌کنند. پل سفید اهواز مکانی برای حضور شهروندانی است که برای دیدن و غذا دادن به این پرندگان جمع می‌شوند. «رویداد اتصال جهانی تدارک برای فرصت‌های بین‌المللی» با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد… در طلاق عاطفی بر خلاف دیگر انواع طلاق، زن و شوهر به زندگی با هم ادامه می‌دهند، اما هیچ گونه احساسی با هم برقرار نمی‌کنند. دانشمندان معتقدند که با فهم نحوه عملکرد ایزوترتینوئین، امکان تولید یک داروی مشابه یا اثرگذاری بیشتر و بدون عوارض جانبی وجود دارد. آنتی بیوتیکی جدید برای درمان عفونت های پوستی و تنفسی یا پنومونی که با نام اوماداسایکلین تایید و تولید شده است.

  • سازمان غذا و دارو آمریکا داروی هرپستین هیلکتا (تراستوزومب و هیالورونیداز اویسیک) را برای تزریق زیر پوستی به منظور درمان افراد مبتلا به سرطان سینه در مراحل اولیه که HER2 در آن ها مثبت است تایید کرده است.
  • رئیس سازمان غذا و دارو، با صدور حکمی، جلال غفارزاده را به عنوان سرپرست اداره کل تجهیزات پزشکی جایگزین روح الله مزینانی کرد.
  • نتایج آزمایش‌های این پژوهشگران بر روی موش‌ها نشان می‌دهد که قرص جدید دقیقا به همان شیوه انسولین ترزیقی در بدن بیمار جذب می‌شود.
  • کمیسیون اروپا داروی Xofluza را برای درمان آنفلوآنزا تائید کرد کمیسیون اروپا داروی تک‌دوزی…
  • فال های ستاره دار، فال های اتوماتیک هستند که نیازی به انتخاب کارت و یا نشان ندارند.