پیام استعفای دولت جنگی صهیونیستی به نتانیاهو

پیام استعفای دولت جنگی صهیونیستی به نتانیاهو

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: مهم ترین دلیل استعفای بنی گانتز این است که جنگ به نتایجی که می خواستند و آن چیزی که در ابتدای جنگ اعلام شده بود نرسید و گانتز و دوستانش می خواهند از این جنگ عقب نشینی کنند. پایان جنگ مسئولیت ادامه جنگ با نتانیاهو است.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، بنی گانتز، یکی از اعضای کابینه دفاعی رژیم صهیونیستی به دلیل برنامه ریزی های بنیامین نتانیاهو برای غزه پس از جنگ از سمت خود استعفا داد. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی استعفای خود را اعلام کرد و گفت که نتانیاهو “ما را از نزدیک شدن به یک پیروزی واقعی باز می دارد” و از نخست وزیر خواست تا هر چه زودتر در پاییز انتخابات برگزار کند و کمیته تحقیقات ملی تشکیل دهد.

کابینه جنگ متشکل از اعضای دولت نتانیاهو، مانند یوآو گالانت، وزیر دفاع، ران درمر، وزیر امور استراتژیک، گانتز، آیزنکوت و آریه دری رهبر حزب شاس بود. استعفای گانتز و آیزنکوت به معنای باز کردن راه برای احزاب «قدرت یهودی» به ریاست ایتامار بن گور وزیر امنیت داخلی و احزاب «صهیونیسم مذهبی» به رهبری بزالل اسموتریچ وزیر دارایی است.

موشه یعلون، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی، اشاره کرد که دولت فاسد و فریبنده این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو با استعفای بنی گانتز و گادی آیزنکوت، دو تن از اعضای دولت جنگ، «مشروعیت» خود را از دست داد. وی گفت: دولتی که منجر به بدترین شکست امنیتی در تاریخ ما شد، هیچ مأموریت و تمایلی برای خروج ما از بحران نداشت و نتوانست تصمیمی برای پایان دادن به جنگ و آزادی اسرا بگیرد.

بنابراین، تحولات احتمال انحلال دولت جنگ را پس از استعفای بنی گانتز و گادی آیزنکوت افزایش داد.

پیام استعفای دولت جنگی صهیونیستی به نتانیاهو

استعفای گانتز از دولت جنگی صهیونیستی

سید هادی البرهانی، یکی از اعضای دولت جنگ و رهبر حزب میانه رو اتحادیه ملی موجودیت صهیونیستی در گفت وگو با خبرگزاری دانشجو (ایسنا) درباره استعفای بنی گانتز گفت: من مهمترین دلیل بنی را مهم می دانم. استعفای گانتز گانتز گفت که جنگ از سوی اسرائیل به اهداف خود نرسید. قرار بود جنگ کاملا تحت کنترل دولت جنگ باشد و به همین منظور تشکیل شد و سعی کردند سازوکاری را در قالب این دولت اجرا کنند که هم مخالفان و هم دولت در آن مشارکت داشته باشند تا همه تصمیمات اتخاذ شود. از آنجایی که جنگ تحت کنترل این گروه بود و ابعاد آن باید تابع اراده ملی باشد و نه اراده حزب حاکم. اما حالا با این استعفا مشخص شد که اختلافات بین آنها زیاد است و دیگر نمی توان مانند هشت ماه پیش هیات وزیران به کار خود ادامه داد.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: بعد از گذشت هشت ماه مشخص است که جنگ به نتایجی که از ابتدا اعلام شده بود نرسیده است. اسرای اسرائیلی آزاد نشدند، حماس نابود نشد و نتوانستند غزه را از شر حضور و فعالیت حماس خلاص کنند.

وی ادامه داد: واضح است که نتانیاهو و دوستان افراطی اش بر ادامه جنگ برای رسیدن به اهداف خود اصرار دارند، اما مخالفان معتقدند که جنگ به این شکل خاتمه نمی یابد و باید به توافق رسید و کاری برای رهایی این جنگ انجام داد. زندانیان . از سوی دیگر فشارهای بین المللی، افکار عمومی جهان و حضور آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این فشارها را افزایش داد.

پیام استعفای دولت جنگی صهیونیستی به نتانیاهو

تظاهرات معترضان علیه نتانیاهو در فلسطین اشغالی

البرهانی تصریح کرد: استعفای بنی گانتز از دولت جنگ علیرغم نارضایتی بسیار بالای داخلی و تظاهرات علیه نتانیاهو که هر روز بیشتر می شود، ممکن است خطری برای نتانیاهو به همراه داشته باشد و او مجبور به برگزاری انتخابات زودهنگام شود و در آن انتخابات گانتز مجبور شده است. شانس زیادی برای برنده شدن دارد، زیرا بر اساس نظرسنجی ها، حزب او دارای اولویت لازم است.

وی پیام این استعفا را کاهش حمایت از ادامه جنگ توسط نتانیاهو دانست و گفت: نتانیاهو با این استعفا در شرایط سختی قرار می گیرد زیرا فشارهای بین المللی تشدید شده و آمریکا بر پایان دادن به این جنگ اصرار دارد. به این دلیل که دموکرات ها باید برای حضور در پای صندوق های رای آماده شوند و باید اعتراضات علیه کشتار فلسطینی ها را محدود کنند. بنابراین، نتانیاهو مجبور است در تصمیمات و سیاست های خود تغییراتی ایجاد کند، اما چون فردی سرسخت است، ممکن است برای رهایی از این فشارها و شرایط، مانورهای سیاسی انجام دهد، اما در اینکه میدان پیش روی نتانیاهو بهتر است، شکی نیست. نسبت به گذشته

انتهای پیام/