وزیر امور خارجه در بیروت: رژیم اسرائیل می خواهد آمریکا را در باتلاق جنگ فرو ببرد

وزیر امور خارجه در بیروت: رژیم اسرائیل می خواهد آمریکا را در باتلاق جنگ فرو ببرد

وزیر امور خارجه ایران گفت: رهبران مقاومت در فلسطین و لبنان چه در عرصه کار و چه در عرصه سیاسی با مهارت و درایت عمل کرده اند.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان که در ابتدای سفر منطقه ای خود به لبنان سفر کرده است، عصر امروز در فرودگاه بیروت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از 4 ماه نسل کشی و تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری، امروز شاهد هستیم. اعلام کرد که تل آویو به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است و آنچه ما شاهد آن هستیم به لطف خداوند و یاری او و قدرت مقاومت فلسطین و لبنان و منطقه محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه رهبران مقاومت در فلسطین و لبنان چه در عرصه کاری و چه در عرصه سیاسی با تدبیر و درایت عمل کردند، گفت: امروز شاهد هستیم که مقاومت پیروز فلسطین طرحی سیاسی به نام را به صحنه آورد. حماس جدول.

وزیر امور خارجه در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: به صراحت به آمریکا اعلام کرده ایم که در نسل کشی و جنایات صهیونیست ها علیه مردم غزه و کرانه باختری از صهیونیست ها حمایت نکند.

وزیر امور خارجه ایران در بخشی دیگر از سخنان خود در فرودگاه بیروت در جمع خبرنگاران گفت: ما از ابتدای این بحران با صدای بلند اعلام کردیم که جنگ راه حل نیست و ادامه حمایت سازمان ملل از رژیم صهیونیستی و نتانیاهو نتیجه ای غیر از شکست قطعی که با آن نخواهد داشت.»

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: رژیم اسرائیل به دنبال فرو بردن آمریکا در باتلاق جنگ در منطقه و خاورمیانه است.

وی افزود: ما بر ضرورت توقف فوری آمریکا از فرزند خود و رژیم جنایتکار صهیونیستی خود تاکید می کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه حزب الله و مقاومت لبنان نقش بازدارنده و مؤثر خود را با درخشش، درایت و شجاعت ایفا کردند، گفت: به همه شهدای مقاومت فلسطین درود می فرستیم. و منطقه به ویژه مقاومت لبنان.

وی تصریح کرد: سلام گرم و صمیمانه دولت و ملت ایران را به ارتش، دولت، مقاومت و مردم عزیز لبنان می‌رسانیم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به حمایت قاطع خود از مقاومت و لبنان ادامه خواهد داد چرا که امنیت لبنان را امنیت ایران و منطقه می دانیم.
انتهای پیام/