روایت باقری از اهداف ایران برای حضور در نشست وزرای خارجه برجام در روسیه

روایت باقری از اهداف ایران برای حضور در نشست وزرای خارجه برجام در روسیه

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عضویت ایران در برجام را میراث ماندگار شهیدان آیت الله رئیسی و عزیز امیر عبداللهیان دانست و گفت: برجام بزرگترین سازمان بین المللی اقتصادی و تجاری خارج از چارچوب یکجانبه گرایی غرب است. ، با حضور کشورهای مهمی که نقش آفرینی می کنند.

به گزارش ایسنا، علی باقری در بدو ورود به شهر نیژنی نووگورود روسیه برای شرکت در نشست وزرای خارجه برجام که روزهای دوشنبه و سه شنبه در این کشور برگزار می شود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اولین نشست در سطح بریکس است. وزیران امور خارجه ایران پس از عضویت رسماً در این گروه قرار گرفت.

وی تاکید کرد: گروه بریکس بزرگترین سازمان اقتصادی و تجاری بین المللی است که خارج از چارچوب یکجانبه گرایی غربی با حضور کشورهای مهم ایفای نقش می کند و حضور جمهوری اسلامی ایران در این گروه نشان دهنده جایگاه و اهمیت ماست. کشور در نظام چندجانبه

باقری در این خصوص افزود: ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه چندجانبه گرایی با عضویت در گروه بریکس تلاش جدی برای تثبیت نقش این سازمان در سازوکارهای اقتصادی و تجاری جهانی با ایفای یک نقش موثر

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه عضویت ایران در برجام میراث ماندگار شهیدان آیت الله رئیسی و عزیز امیرعبداللهیان است، گفت: تلاش جدی برای حضور فعال در جلسه امروز و همچنین جانبی انجام می دهیم. جنبه. جلسات و در حاشیه این نشست، دیدارهای دوجانبه با مقامات کشورهای عضو بریکس و شرکت کنندگان در این اجلاس و در مورد مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو خواهیم کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان گفت: روز سه شنبه گروه کشورهای در حال توسعه نیز به این نشست اضافه می شود که موضوع مهم و مهمی است و نشان دهنده علاقه کشورها به جایگاه برجام و فعالیت های آن در این گروه و شرکت کنندگان است. وزرای خارجه دیدارهای دوجانبه خواهند داشت.

انتهای پیام/