خرازی: کشورهای اسلامی باید از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی حمایت کنند

خرازی: کشورهای اسلامی باید از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی حمایت کنند

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی از کشورهای اسلامی خواست از آفریقای جنوبی در شکایت علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه که در دیوان بین المللی دادگستری در حال بررسی است، حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، سید کمال خرازی درباره دلایل اقدام آفریقای جنوبی علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری گفت: آفریقای جنوبی شاهد جنایات سفیدپوستان اروپایی علیه سیاه پوستان بومی آن کشور بود. در دوران حکومت رژیم آپارتاید بودا که از عمق جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی علیه ملت فلسطین که مصداق بارز نسل کشی تلقی می شود آگاه است و به همین دلیل از رژیم اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرد. در لاهه تا بر اساس کنوانسیون بین المللی پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی، اقدامات این رژیم علیه فلسطینی ها در غزه مورد بررسی قرار گیرد. اکنون وظیفه همه کشورها به ویژه کشورهای اسلامی است که از این اقدام مسئولانه آفریقای جنوبی در دفاع از مردم فلسطین حمایت کنند، همانطور که جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش از آن حمایت کرد.

وی در پاسخ به این سوال که: به نظر شما حکم دادگاه چیست؟ وی گفت: آنچه آفریقای جنوبی از دادگاه درخواست کرد صدور دستور توقف اقدامات رژیم اسرائیل بود. در نظر گرفتن دادگاه از شواهد و دلایلی که آفریقای جنوبی در برابر رژیم اسرائیل به دلیل ارتکاب نسل کشی و رسیدگی به دفاع از رژیم اسرائیل توسط دادگاه ارائه می شود ، روند طولانی خواهد بود که ممکن است چندین سال طول بکشد ، اما اگر دادگاه در این مرحله دستور دهد توقف اقدامات رژیم اسراییل در غزه، دستاورد خوبی خواهد بود.در مقابل رژیم صهیونیستی.

خرازی گفت: کنوانسیون نسل کشی در سال 1948 پس از جنگ جهانی دوم و پیگیری ماجرای به اصطلاح نسل کشی یهودیان به دست دولت آلمان نازی تصویب شد و این یکی از شگفتی های تاریخ است که امروز بر همین اصل استوار است. اسرائیل این شکایت را به دادگاه تقدیم کرده است و امیدوارم نتایج آن روشن باشد و از ادامه جنایات این رژیم کودک کش علیه مردم بی دفاع فلسطین بازدارد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در پاسخ به این سوال که ضمانت اجرای حکم دیوان چیست؟ وی گفت: باید منتظر ماند و دید که دادگاه چه حکمی صادر می کند که قطعا تحت فشار سیاسی آمریکا و اروپا خواهد بود و سپس درباره اقدامات بعدی آن صحبت کرد. البته رای دادگاه در چارچوب کنوانسیون نسل کشی الزام آور است، اما این بدان معنا نیست که کشوری که تصمیم علیه آن صادر شده باید از آن تبعیت کند، مگر اینکه شورای امنیت بر اساس تصمیم دادگاه و اختیاراتش تصمیمی صادر کند. . البته انتظار می رود که آمریکا و اروپایی ها این تصمیم را علیه رژیم اسرائیل وتو کنند.

انتهای پیام/