جنگ در غزه ادامه دارد. فروپاشی رژیم صهیونیستی از درون

جنگ در غزه ادامه دارد.  فروپاشی رژیم صهیونیستی از درون

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: فلسطینی ها امروز ثابت کردند که رژیم صهیونیستی برخلاف ادعای خود قوی نیست. از درون فروپاشید و تا زمانی که این جنگ ادامه دارد، اسرائیلی ها بازنده اصلی هستند.

با گذشت بیش از سه ماه از اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطینیان، شکست اطلاعاتی و امنیتی این رژیم و ناتوانی ارتش اسرائیل برای جهانیان آشکار شد و ناتوانی خود را ثابت کردند. از رویارویی همانطور که آنها فکر می کردند.
اخیرا طی عملیاتی که نیروهای مقاومت در یکی از اردوگاه ها انجام دادند، تعداد زیادی از نظامیان رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیدند، اما مقامات این رژیم آمارهای نادرستی از کشته شدگان اعلام کردند که واقعیت ها را بازگو نمی کرد.
دانیال هجری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر پس از حمله به اردوگاه مغازی گفته بود که جنگنده‌های فلسطینی ساختمان‌هایی که سربازان در آن مستقر بودند را با موشک بمباران کردند که منجر به فروریختن آنها شد و در نتیجه 24 نظامی اشغالگر به شهادت رسیدند. از بمباران دو ساختمان در مرکز غزه فرو ریخت.

جنگ در غزه ادامه دارد.  فروپاشی رژیم صهیونیستی از درون

هاجری در خصوص جزئیات کشته شدن این دو نظامی صهیونیست گفت: نظامیان ذخیره در حال بمباران دو ساختمان در اردوگاه مغازی در مرکز نوار غزه بودند که یک فرد مسلح تانک واقع در نزدیکی آنها را با خمپاره هدف قرار داد و این اقدام منجر شد. فروریختن آن، و این دو ساختمان منجر به حمله به سربازان ما شد.

“مهدی چکیبی” یک کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تحلیل خود از شرایط نبرد غزه گفت: صحنه ای که در نوار غزه شاهد آن هستیم. صحنه ای که می تواند سرنوشت بسیاری از شبهات را در مورد مسئله فلسطین و رابطه آن با رژیم صهیونیستی رقم بزند و شبهات را برطرف کند.

وی تصریح کرد: این شبهات ممکن است موضوع را با توجه به رویارویی اسرائیل و فلسطین، رابطه آمریکا و اسرائیل، رابطه برخی گروه های فلسطینی، رابطه مسئله فلسطین با کشورهای عربی و حتی وضعیت شخصی نتانیاهو تعیین کند. .

این کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین گفت: اتفاقی که افتاد نادر بود و شاید زمان زیادی طول بکشد تا زوایای بیشتری از این روند درک شود. آنچه می بینیم طرف فلسطینی و اسرائیلی است. طرف فلسطینی عملیات بی نظیری را انجام داد که باعث تعجب در صحنه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی شد و طرف مقابل رژیم صهیونیستی بود که از عملیاتی که انجام داد و منجر به کشته شدن حدود 26 هزار نفر شد، غافلگیر و شوکه شد. فلسطینی ها بنابراین، این عملیات فلسطینی و جنایات رژیم صهیونیستی بسیاری از مسائل را با چالش مواجه کرده است و ممکن است پاسخگوی بسیاری از چالش ها و پرسش ها باشد.

جنگ در غزه ادامه دارد.  فروپاشی رژیم صهیونیستی از درون

الشکیبایی افزود: یکی از این موارد، پرونده ارتش رژیم صهیونیستی است که از نظر نیروی انسانی، لجستیک، مسائل امنیتی و رسانه ای دور از دسترس تلقی می شد، این جنگ و روندی که بیش از 3 ماه پیش شاهد آن بودیم. تغییر کرده. این تصور و ترس از ارتش مدرن در برابر چشمان بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی فرو ریخته است.

وی گفت: در واقع رژیم صهیونیستی 75 سال به عنوان رژیم آهنین شناخته می شد، حتی دولت های عربی این موضوع را بسته می دانستند و می گفتند ارتش این رژیم شکست ناپذیر است. اکنون دولت های عربی دیگر نگران این نبودند که یک گروه فلسطینی با فضای مانور کوچکتر، عملیاتی را علیه ارتش ضد حمله انجام دهد و اعلیحضرت را در هم بکوبد. حتی ارتش کلاسیک مصر، اردن، سوریه و لبنان نیز می تواند این ارتش را به روش اول شکست دهد.

مصعب البریم، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اخیراً اعلام کرده است که تعداد کشته های اعلام شده توسط رژیم اشغالگر نصف تلفات واقعی در میان سربازان این رژیم است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی آمار دقیقی از میزان تلفات انسانی سربازان خود ارائه نمی کند.

شکیبی کارشناس مسائل منطقه ای در این زمینه گفت: دلیل عدم ارائه آمار دقیق رژیم صهیونیستی از میزان تلفات سربازان خود در نتیجه عملیات مقاومت و فلسطینی ها روشن است. تمام اسرائیل متشکل از ارتش آن است و هر خبری که نشان دهنده شکست و ناتوانی ارتش باشد را تحریم می کنند. در نظر بگیرید که شما به مرکزی ترین قدرت اسرائیل حمله می کنید، طبیعی است که آنها سانسور کنند.

جنگ در غزه ادامه دارد.  فروپاشی رژیم صهیونیستی از درون

وی در بخشی دیگر از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه نتانیاهو خود را شخصیتی بی‌نظیر و رهبر جامعه صهیونیستی معرفی کرد که از سال 2009 در قدرت است، گفت: اما امروز افراد کمی در آمریکا، اروپا و اروپا وجود دارند. کشورهای عربی.» اسلام فکر نمی کند که بعد از جنگ چیزی به نام نتانیاهو وجود نداشته باشد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: بدون شک هرگونه درگیری بین فلسطین و اسرائیل بدون نتانیاهو صورت می گیرد و این رسوایی که پیش آمده باید از قدرت کنار گذاشته شود و اکنون جامعه صهیونیستی به این نتیجه رسیده است که اگر می خواهد امنیت را بدون نتانیاهو به دست آورد. نتانیاهو،

الشکبایی با توجه به اینکه برخی تحلیلگران معتقدند رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش جنگ در منطقه است، گفت: اگر مرحله پس از جنگ داشته باشیم و این مرحله پس از جنگ در نوار غزه خیلی چیزها را روشن می کند، این جنگ از زمانی که هجوم به الاقصی در 7 اکتبر شروع شد و جنگ است، بازنده طرف اسرائیلی است و رژیم صهیونیستی هر چقدر هم بکشد، اسرائیل بازنده است، اسرائیل کسی است که چیزی را از دست می دهد.

وی تصریح کرد: طرف فلسطینی دستاوردهای زیادی داشته است و این تخریب و کشتار که می بینیم از ابتدای سال 48 وجود داشته و بخشی از سیاست اساسی رژیم در برخورد با موضوع فلسطین بوده است. در تمام این سال ها مردم یا آواره شدند یا هزاران نفر شهید شدند، بنابراین نمی توان گفت که او دستاوردی برای طرف اسرائیلی داشته است، اما امروز بعد از 75 سال فلسطینی ها توانستند ثابت کنند رژیم صهیونیستی برخلاف آنچه که گفته شد قوی نیست. آنچه ادعا می کند؛ آنها از درون فرو ریخته اند و تا زمانی که این جنگ ادامه داشته باشد، بازنده اصلی اسرائیلی ها خواهند بود.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: تصمیم در حاکمیت اسرائیل برای توقف جنگ وجود دارد، اسرائیل مرحله عملیات نظامی را پشت سر گذاشته است، اگر چیزی به دست می آورد در همان ماه اول ممکن بود. در نتیجه می توان گفت که جنگ غزه مرحله نظامی را پشت سر گذاشته است، هر چند این اراده از سوی آمریکا وجود دارد که مذاکرات را به سمتی دیگر برده و توقف جنایت را اعلام کند. تصمیم آمریکا برای پایان دادن به جنگ است.

الشکیبایی توضیح داد: آمریکایی ها به دلیل مشکلاتی که با اوکراین و چین دارند نمی خواهند دامنه جنگ گسترش یابد و گسترش جنگ به آمریکا آسیب می زند. از نظر آمریکایی ها، آنچه آنها معتقدند عبور از نتانیاهو است. بنابراین در صحنه پیشروی می کنند تا در صورت توقف جنگ، طرف فلسطینی ادعای پیروزی نکند. حقیقت این است که میل آمریکایی ها کنترل افکار عمومی علیه فلسطینیان است.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز جنگ متوقف شود، شکی نیست که طرف فلسطینی پیروز خواهد شد. اسرائیلی ها نتوانستند به تثلیثی دست یابند که شامل تخریب ساختار حماس، آزادی زندانیان و گرفتن کنترل اداره مدنی غزه از دست حماس است. بنابراین آمریکایی‌ها از کنار نتانیاهو و در راهروها و اتاق‌های فکر یا در جلسات پشت درهای بسته به این فکر می‌کردند که چگونه می‌توانند این مسائل را کنترل کنند تا طرف فلسطینی یا مقاومت اعلام پیروزی نکند، زیرا در این صورت کشورهای دیگر می‌آیند. آنها هم مثال زدند و آمریکایی ها نمی توانند جلوی خیزش مردمی علیه اسرائیل را بگیرند. بنابراین می‌خواهند مبنای گفت‌وگوها را در جهت دستیابی به نوعی پیروزی برای خود بین کشورهای عربی یا اسلامی یا عادی‌سازی روابط قرار دهند و این را دستاورد جنگ اعلام کنند.

انتهای پیام/