امیرعبداللهیان: دنیا لبنان را به مقاومتش می شناسد

امیرعبداللهیان: دنیا لبنان را به مقاومتش می شناسد

وزیر امور خارجه ایران گفت: ارزیابی ما این است که نتانیاهو تلاش می کند کاخ سفید را گروگان نگه دارد تا چند ماه دیگر در قدرت بماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، حسین امیرعبداللهیان در سفر به بیروت در نشست خبری به سوالات خبرنگاران رسانه ها پاسخ داد.

وی با بیان اینکه برای همه روشن است که پایان جنگ غزه و فلسطین به معنای پایان نتانیاهو و دولتش است، گفت: ارزیابی ما این است که نتانیاهو برای حفظ قدرت تلاش می کند کاخ سفید را گروگان نگه دارد. برای مدت طولانی چند ماه دیگه…

وزیر امور خارجه ادامه داد: این کاخ سفید است که باید انتخاب کند که می خواهد گروگان رژیم صهیونیستی بماند یا در مسیر راه حل سیاسی و جلوگیری از گسترش جنگ حرکت کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: قدرت مقاومت لبنان و حزب الله برای رژیم صهیونیستی غیرقابل تصور است.

امیرعبداللهیان افزود: ما به خوبی از قدرت بالای مقاومت لبنان آگاه هستیم.

وی تاکید کرد: نیروی مقاومت، ارتش و مردم مقاوم لبنان مانع اجرای ایده‌های جنگی رژیم صهیونیستی علیه لبنان خواهند شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با بیان اینکه تاریخ ثابت کرده است که لبنان در خط مقدم مقاومت قرار دارد، گفت: دنیا لبنان را با مقاومت می شناسد و اگر مقاومت لبنان نبود، امروز لبنانی ها وجود نداشتند. و این چیزی است که تاریخ لبنان می گوید نه جمهوری اسلامی.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تهران در تلاش است تا ابعاد حقوقی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری را پیگیری کند و ما همچنان ادامه می دهیم.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه آمریکا و انگلیس با اتخاذ رویکرد راهبردی اشتباه، جنگ را به دریای سرخ و یمن گسترش دادند، گفت: کلید امنیت کشتیرانی در این منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است. در غزه

وی همچنین گفت: ایران به شدت از امنیت کشتیرانی حمایت می کند.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی تاکید کرد: رایزنی‌ها بین تهران و ریاض در خصوص مسائل غزه و فلسطین در سطوح مختلف ادامه دارد.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه گفتگوهای خود با خبرنگاران خاطرنشان کرد: ما همواره با مقامات لبنانی و جنبش مقاومت لبنان رایزنی های مستمر داشته ایم و این موضوع با توجه به دیدار امروز وی با سید حسن برای ما مهم است. نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما همواره ارزیابی های دقیق و واقع بینانه ای از آقای حسن نصرالله درباره تحولات منطقه دریافت کرده ایم.

وی افزود: نقش حزب الله لبنان و سید حسن نصرالله در دفاع از تمامیت ارضی لبنان و کمک به دستیابی به ثبات و امنیت پایدار در منطقه ستودنی است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آنچه در ژئوپلیتیک غرب آسیا به دنبال آن هستیم برقراری امنیت پایدار و با ثبات در منطقه است، گفت: آنچه منطقه را وارد وضعیت جدیدی کرده است نسل کشی و نسل کشی است. . تجاوز مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی به غزه.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم که آینده منطقه بر پایه صلح، ثبات و امنیت خواهد بود.

امیرعبداللهیان در سخنان خود در این نشست خبری تاکید کرد که برنده اصلی این جنگ، مقاومت و ملت فلسطین در میان شکست وحشتناک نتانیاهو و حامیان جنگ است.

وی گفت: سیاست جنگی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی به شدت شکست خورده است و برای تحولات غزه و کرانه باختری راه حلی جز راه حل سیاسی وجود ندارد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: آمریکا مقصر اصلی شروع جنگ غزه و ادامه جنگ است.

وی افزود: ما از ابتدای این جنگ هشدار داده ایم که اگر جنایات صهیونیست ها در غزه متوقف نشود، جنگ به سراسر منطقه کشیده خواهد شد.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی درباره روند سیاسی لبنان و انتخاب رئیس جمهور برای این کشور گفت: مسائل داخلی لبنان باید از طریق خود لبنانی ها حل شود.

همانطور که این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار در پاسخ به سوالی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز پاسدار امنیت منطقه است و ما فعال ترین نقش را در مبارزه با تروریسم و ​​تامین حداکثری داشته ایم. امنیت منطقه در سال های اخیر

وی همچنین گفت: در تحولات اخیر غزه پیام هایی بین ایران و آمریکا رد و بدل شد که یکی از محورهای این پیام ها اساساً درخواست و تقاضا بود که حزب الله به طور کامل وارد جنگ با اسرائیل نشود و این نشان می دهد که آمریکا به خوبی درک کرده است. قدرت مقاومت در لبنان

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تهران از هرگونه ابتکار در کرانه باختری و غزه که با محوریت مردم فلسطین و رهبری فلسطین باشد به شدت حمایت می کند، ادامه داد: ملت فلسطین و مقاومت فلسطین چیزی است که باید مورد توجه قرار گیرد. به. برای آینده آنها تصمیم گیری

وی به دیدار اخیر خود با دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس اشاره کرد و افزود: به وزیر خارجه انگلیس گفتم پس از حدود 75 سال برای یک بار هم که شده مردم فلسطین درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه رژیم اسرائیل بدون حمایت آمریکا یک ساعت قادر به ادامه جنگ علیه غزه و کرانه باختری نخواهد بود، افزود: مقاومت در فلسطین با تمام توان کار می کند و ما از آن حمایت می کنیم و به مقاومت در برابر مردم فلسطین ادامه خواهیم داد.

امیرعبداللهیان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر بهبود روابط ایران و عربستان بر حل و فصل مسائل فلسطین گفت: روابط تهران و ریاض در مسیر درستی قرار دارد و هر روز شاهد پیشرفت بیشتری در این رابطه هستیم.

وی گفت: طبیعی است که تهران، ریاض و سایر کشورهای منطقه منتظر توافق داخلی لبنان هستند تا بتوانیم به طور مشترک از توافقی که در داخل لبنان حاصل شده است حمایت کنیم.

امیرعبداللهیان در این نشست خبری در پاسخ به سوالی تاکید کرد: در نتیجه تلاش های دیپلماتیک ایران و سایر کشورهای اسلامی و عربی و حتی غیراسلامی به صراحت می توان گفت که امروز در عرصه دیپلماسی، رژیم غاصب صهیونیستی در بدترین و تاریک ترین وضعیت خود در جهان است.

وی افزود: البته انتظار ما این است که کشورهای اسلامی و کشورهایی که به ارسال کالا و برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم غاصب اسرائیل ادامه می‌دهند، فوراً این شریان‌های حیاتی را به نفع ملت مظلوم فلسطین و به نفع ملت قطع کنند. پایان. از جنگ و تجاوز.

انتهای پیام/